Bij het testen op de testbank kwamen we er achter dat de originele uitlaat van de turbo x teveel tegendruk gaf. Op toeren was dit ongeveer 0.5Bar in de downpipe.
Idealiter wil je de druk daar zo dicht bij 0 hebben. Dat zorgt er voor dat de motor efficienter kan pompen.
In eerste instantie hadden we een 3"downpipe naar originele midpipe ( zonder katalysator) en origineel eindstuk met twee magnaflow dempers. De originele dempers van alle v6 en zijn momenteel waarschijnlijk aan vervanging toe, daarom hadden we de magnaflow dempers reeds gemonteerd.
Dit systeem had op een punt in de midpipe een diameter van 64mm, dat is een oppervlakte van 32cm2
we zijn nu naar 3.5" gegaan, dat heeft een oppervlakte van 62cm2
Dat is dus 193.75 % meer oppervlakte waar de uitlaatgassen doorheen kunnen.
we hebben de twee eindstukken naar 3" laten verlopen en daar de twee 2.5" dempers aan bevestigd. De oppervlakte van de 2x 2.5" is ongeveer gelijk aan 1x 3.5" en zou dus geen restrictie moeten vormen.
Alle delen zijn voorzien van V-band klemmen om te zorgen dat de uitlaat snel te de en monteren is. De downpipe is nu ook te demonteren zonder het blok te laten zakken.
Comments