To ensure safe maximum performance every time.
Op deze pagina kunt u enkele voorbeelden van vermogensmetingen zien.
Wij meten het vermogen van Saabs om meerdere redenen:
- Om te controleren of de Saab zijn vermogen nog haalt
- Diagnose
- Het effect van onze herstel werkzaamheden
- Het effect van de door ons uitgevoerde upgrades
- Het effect van onze reinigings werkzaamheden/ producten
Hier ziet u een vermogens meting van een Saab / NEVS 9-3. we hebben het vermogen voor het reinigen van het inlaat traject gemeten en na het reinigen.
Het verschil is 16.1PK en 13.9 NM meer na de behandeling maar ook eerder vermogen en veel soepeler.
Het wegen van de auto
De weegschalen
Het wegen van de auto
hier ziet u de ingangsmeting voor de behandeling van het inlaat traject
Hier ziet u de uitgangsmeting, na het reinigen van het inlaat traject.
Hier ziet u een vermogens meting van een Saab 9-5 NG met nieuwe motor en XWD systeem. bovendien beschikt deze saab over een handgemaakte rvs sport uitlaat en een software optimalisatie. bij elkaar zorgt dat voor een gezonde 335.8 PK en 509.2NM
Het wegen van de Saab 9-5 AERO NG
Hier word de Saab gewogen op alle vier de wielen tegelijk
Hier ziet u de resultaten van het wegen. Het leuke is dat we per wiel wegen en zo ook de balans in de auto kunnen vaststellen.
Hier ziet u de vermogens grafiek.
Vermogens meting Stage 3 Saab 9-3. deze Saab kwam met het vermoeden van vermogens verlies bij ons. We hebben toen besloten te beginnen met een vermogens meting, daaruit kwam dat de saab te weinig vermogen had, namelijk 247.5 Pk en 382.2 NM. Het eerste idee was dat de wastegate wel eens wat slap geworden kon zijn. Bij demonteren bleek dit vermoeden te kloppen, we hebben de actuator bij kunnen stellen en vervolgens nog een vermogens meting gedaan. daaruit kwam een vermogen van : 266.2 PK en 439.8NM dat is een verschil van 18.7 PK en 57.6NM.
Wat ook interessant is op de grafiek, bij de laatste meting zie je dat het vermogen wat schommelt op het laatst. dat hoort niet, de saab beschikt over een imitatie einddemper, het vermoeden is dat die misschien niet zo goed uitlaatgassen doorlaat als nodig is voor dit vermogen.
Saab 9-3 B207 met slappe wastegate en wastegate rattle
hier ziet u de motorruimte van deze stage 3 9-3
De gewichten van de 9-3
Vermogensmeting met slappe wastegate actuator.
Vermogens meting na het bijstellen van de wastegate actuator.
Deze turbo X kwam bij ons met een XWD klacht, na het verhelpen van de XWD klacht voelde de turbo X niet aan zoals het hoort. het vermogen kwam er laat en niet linear in, ook voelde hij niet zo snel als zou moeten. Dit was een uitgelezen kans om het vermogen te meten en in beeld te brengen wat we voelen. Zoals u kunt zien in de grafiek klopt er geen snars van ten opzichte van de door saab opgegeven vermogenslijn. Dat bevestigde ons vermoeden. De volgende stap is het vervangen van de distributie en de motor computer te voorzien van de originele software.
Het wegen van de 9-3 Turbo X sedan automaat
Het wegen van de 9-3 TX sedan automaat andere kant
De gewichten van de 9-3 Turbo X
Vermogensmeting van de 9-3 turbo X zonder werkende nokkenas verstelling
Vermogens grafiek van de turbo X door saab opgegeven
Vermogens meting Saab 9-3 Turbo X 6MT. Deze Saab hebben wij technisch weer in up to date mogen brengen met oa. nieuwe distributie,pakkingen, keerringen, div. uitlaat delen en wat upgrades aan mogen brengen zoals een Turbosmart wastegate actuator en in samenwerking met DionHPT de software op maat gemaakt. De 3'' downpipe en DO88 inlaat set waren reeds gemonteerd. De rede voor de distributie waren de misfires, het onronde stationair lopen en het idee van te weinig vermogen.
Uiteindelijk heeft deze turbo X na alle werkzaamheden een flinke prestatie neergezet van 310 PK en 542NM
Het wegen van de turboX
Het wegen van de turbo X
Het wegen van de turbo X
De gewichten van de turbo X met bestuurder in de Saab
Vermogens grafiek ; 310 PK en 542 NM
246 Gram lucht per seconde op de Esid3, dit geeft voor andere esid gebruikers een indicatie van maximaal vermogen.
Inlaattemp na IC tijdens testen.
Deze turbo X is bij ons gekomen voor een complete check up en het stage 3 pakket.
We beginnen bij het begin, vermogen meten, waar staan we en waar gaan we naartoe. Na het wegen hebben we het vermogen kunnen vaststellen op 292.7 Motor PK en 476.1NM.
​
Niet gaan rekenen wat ik weeg.